Napjaink versengő álláspiaca az állásra jelentkezőket arra ösztönzi, hogy kreatív megközelítéssel ragadják meg a személyzetisek figyelmét és ezzel biztosítsák maguknak az állásinterjút.
Egy, a vezetők körében végzett közvéleménykutatás során arra kérték a feletteseket, hogy elevenítsék fel a legszokatlanabb álláskeresési taktikákat, amikkel eddig találkoztak. A példák között szerepelt többek között, hogy egy jelölt felajánlotta, hogy garantáltan visszafizeti az első hat hónap költségeit, ha nem úgy teljesít, ahogy azt elvárták volna. Egy másik az egész részlegnek fánkot hozott.
Bár nem kell szendvicsembernek öltöznünk, hogy hatásosan reklámozzuk magunkat, ha belegondolunk, az álláskeresésnél mégis bizonyítanunk kell előnyeinket. Lássunk néhány nem szokványos megközelítést az álláskereséshez, melyek azok a taktikák, amik hozzásegíthetnek a sikerhez:
Legyél kitartó
Egy megkérdezett vezető felidézett egy jelentkezőt, aki a vállalat személyzeti osztályát kereste telefonon három héten keresztül minden nap, hogy ezzel fejezze ki érdeklődését az általa megpályázott pozíció iránt. Az eredmény egy interjú lett. Kapcsolatba lépni a HR-essel az önéletrajz elküldése után mindig a legjobb eljárás, de napjaink piacán még inkább nyomon kell követnünk jelentkezésünket. Azért arra vigyázzunk, hogy nehogy teherré váljon lelkesedésünk. Annyi bizonyos, hogy a napi kontakt túl sok; hetente egyszer vagy kétszer bőven elegendő.
Ne felejtsük el, hogy érdemes a potenciális munkaadóval kapcsolatban maradni, még akkor is, ha a pozíciót, amire jelentkeztünk, betöltötték. Egy közvéleménykutatás során megkérdezett munkáltató felidézett egy jelentkezőt, aki bár nem nyerte el az állást, de továbbra is kapcsolatban maradt a vállalat HR menedzserével. Végül egy állás lett a jutalma.
Legyél proaktív
Számos vezetőre volt hatással az olyan kezdeményező jelentkező, akik jelét adták annak, hogy a munkáltató hasznára válhatnak. Például egy jelentkező egy, speciálisan az adott cég igényeinek megfelelő prezentációval készült. Egy másik IT szakértő példákkal alátámasztva mutatta be, hogy hogyan tervezné újra a vállalat honlapját. A tanulság, amit ebből levonhatunk az, hogy a munkáltatók olyan új alkalmazottak után kutatnak, akik naprakészek és proaktívak. Még ha nem is készülünk a fentebb említettekre jellemző bemutatókkal, bizonyosodjunk meg róla, hogy önéletrajzunk és motivációs levelünk tiszta képet ad arról, hogy miért jó “üzleti vállalkozás” alkalmazni minket.
Legyél kreatív
Egy személyzetis elmesélte, hogy egy álláskereső DVD-t küldött, ami az előző munkái során szerzett tapasztalatait mutatta be. Egy másik megemlített egy jelöltet, aki egy PowerPoint prezentáción keresztül mutatta be az általa teljesített projekteket. Egy szokatlan jelentkezés megragadhatja a munkáltató érdeklődését, de mindig tartsuk szem előtt a vállalat profilját, mielőtt egy ilyesfajta jelentkezéssel próbálkoznánk. Egy liberális szellemű taktika elragadó lehet az egyik cégnél, de egy másiknál amatőr benyomást kelthet. Ugyanakkor tartsuk azt is észben, hogy ne menjünk túl messzire; vékony vonal választja el a hatásosat a nevetségestől.
Bár egy kreatív jelentkezés célravezető lehet, a networking és az eddigi tapasztalatainkat jól bemutató önéletrajz elküldése még mindig a legjobb út ahhoz, hogy visszahívjanak minket. Mindenek felett a munkáltatók olyan jelölteket keresnek, akiknek az önéletrajza kezdeményezőkészségről, rugalmasságról és napra kész szakértelemről tesz tanúbizonyságot.
Forrás: http://blog.topjob.hu/14-10-2009/megszokottol-eltero-allaskeresesi-taktikak/